Posts | Comments | Email

Sekcijska garažna vrata – kako jih vzdrževati

Tako kot lesena garažna vrata, potrebujejo tudi sekcijska garažna vrata nekaj vzdrževanja, vendar bistveno manj kot lesena vrata.

Lesena vrata je potrebno vsakih par let pobrusiti in jih na novo pobarvati. Pogostokrat je potrebno barvo nanesti večkrat, da dobro prekrije. Problem pa se pojavi, ko se les razsuši. Če nočete imeti prepiha, morate v takem primeru dodatno namestiti tesnilne trakove. Največji problem pa se pojavi, če se Vam lesena vrata povesijo, kar pogostokrat pomeni slabo delovanje in slabo tesnenje vrat. Za popravilo takšnih vrat morate biti vsaj malo „domačega mojstra“, ali pa morate prepustiti to delo lesarskemu mojstru.

Za vzdrževanje sekcijskih garažnih vrat, pa takšno znanje ni potrebno, prav tako ne potrebujete kakšnega posebnega orodja. Takšna vrata so najpogosteje narejena iz pocinkane pločevine ali aluminija, kar omogoča vratam dolgo življenko dobo. Vrata so prašno pobarvana z elektro-statičnim postopkom, kar pa zagotavlja dolgo obstojnost barve. Takšna vrata niso obešena na tečajih, zato tudi ne more priti do povešanja le-teh.

Verjetno se sprašujete, kaj pa je potem sploh potrebno vzdrževati?

Ker imajo sekcijska garažna vrata (za razliko od lesenih vrat) veliko pregibnih točk, je potrebno poskrbeti, da so ti pregibni deli dobro podmazani. Mazilo jim omogoča lažje pregibanje in s tem tudi lažje in tišje delovanje. Opozoril bi na to, da ne uporabljajte WD40, ker to sredstvo ne podmaže, ampak le očisti rjo. Predlagal bi kakšno mast v spreju, ki jo dobite praktično v vsaki tehnični trgovini. Podmazati je potrebno vse gibljive dele in puše. Priporočam mazanje le 1 – 2 letno.

Drugo vzdrževalno opravilo, ki je potrebno, pa je čiščenje vodil. Zaradi prašnih delcev je lahko včasih delovanje vrat nekoliko glasnejše. Predno začnete z opravilom je NUJNO potrebno izklopiti pogon vrat iz električnega omrežja, da ne pride do nezaželenih poškodb. Pri čiščenju potrebujete le najprej čisto, vlažno krpo in na to še suho krpo, s katero obrišete vodila. Nikar vodil ne mažite (pogosta napaka ljudi) z masto ali špricajte z WD40, ker se zaradi tega prah še lažje oprime površine.

Če pa pride slučajno do okvare Vaših sekcijskih garažnih vrat, jih nikar ne poskušajte popraviti sami. Še posebej odsvetujem kakršnokoli popravilo torzijskih vzmeti, kar je lahko še posebej nevarno. Svetujem, da za kaj takšnega pokličete pooblaščenega serviserja ali za kaj takega usposobljenega mojstra.
Upam, da Vam bodo napotki pomagali in da Vam bodo Vaša sekcijska garažna vrata v veliko veselje in ponos!

Comments are closed.