Posts | Comments | Email

Ogljikovi hidrati so pogosto napačno razumljeni

Ogljikovi hidrati so pogosto napačno razumljena prehranska skupina. Največkrat se ogljikovi hidrati povezujejo s temami, kot so odvečni kilogrami, hujšanje, diete in podobno. Z njihovim črtanjem iz jedilnika si lahko povzročimo več težav, kot se nam lahko na prvi pogled zdi.

Jesti je potrebno z glavo, oči, vonj in drugi čuti nas lahko zavedajo

Osnovni gradnik ogljikovih hidratov je molekula monosaharida, ki se z drugimi monosaharidi lahko povezuje v večje molekule. Obstajajo enostavni in sestavljeni ogljikovi hidrati. Enostavni ogljikovi hidrati so glukoza, manoza, galaktoza in fruktoza ter beli sladkor, laktoza in maltoza. Sestavljeni ogljikovi hidrati so oligosaharidi in polisaharidi.

Človeku ogljikovi hidrati zagotavljajo energijo ter uravnavajo krvni sladkor, v primeru pomanjkanja jih je organizem sposoben pridobiti iz beljakovin. Vendar se ne uporabijo za obnavljanje in rast svojih tkiv.

ogljikovi hidrati ki so nepredelani so bolj zdravi

Ogljikovi hidrati v zelo različnih oblikah

Pri prehranjevanju se je treba zavedati, da obstajajo med seboj različni ogljikovi hidrati. Mnogi ljudje jih redno uživajo, pa nimajo z odvečnimi kilogrami nikakršnih problemov. V njihovi prehrani se nahajajo polnozrnata žita, kar je nekaj drugega kot procesirani ogljikovi hidrati v belih testeninah, kruhu, žemljicah ter podobnih živilih. Poleg prekomerne telesne teže, lahko takšna živila vplivajo na bolezni srca, diabetes in druge težave. Pri uživanju tovrstnih ogljikovih hidratih je dodatno težava v sproščanju užitka – več kot jih uživamo, bolj si jih telo želi. Zdrava prehrana zahteva poleg drugega tudi trdno voljo in izogibanje negativnim razvadam. Da je to mogoče, lahko dan za dnem ugotavljamo pri ljudeh, ki z telesno težo nimajo nikoli težav. Del zaslug lahko takoj pripišemo dobremu prebavnemu sistemu, za večino ostalega pa mora človek poskrbeti sam.

Prehrana mora biti optimalna z več vidikov: zaužita mora biti ob pravem času, vsebovati mora optimalne količine in kakovost, prilagojena mora biti potrebam, letnemu času in drugim dejavnikom. Zdrava prehrana mora biti optimalna, v njej ne smejo manjkati zdravi, neprocesirani ogljikovi hidrati.

Leave a Reply