Posts | Comments | Email

Holesterol se nahaja v telesnih tkivih

Holesterol je snov, ki jo vsebujejo telesna tkiva.

Holesterol je tudi pomemben del vseh vrst celičnih membran ter sestavni del nekaterih hormonov. Človeško telo holesterol tvori v jetrih ter nekaterih drugih organih, v telo pa ga vnašamo tudi s prehrano. Bogati viri holesterola so mlečna maščoba, mastno meso, jajčni rumenjaki in druga živila. Razumeti holesterol predvsem pomeni zavedati se njegovega ravnovesja v telesu. Nasprotno od mnogih prepričanj holesterol ni škodljiv in odvečen. V telesu ima tudi številne pomembne funkcije. Vendar je za zdravo življenje skrbeti za uravnovešen holesterol. Zgrešene so tudi predstave, da se holesterol povečini vnaša s v telo s hrano. Tri četrtine holesterola prisotnega v krvi nastane v človeškem telesu, četrtino holesterola pa vnašamo s hrano. Optimalne vrednosti pri zdravem človeku naj bi bile manj kot 5,0 mmol/l skupnega holesterola v mmol/l, nad 1 dobrega holesterola ter manj kot 2,6 mmol/l slabega holesterola. Slab holesterol. Dobri holesterol označujemo tudi z oznako HDL, kar pomeni high density lipoprotein ali v prevodu lipoprotein z visoko gostoto. Slabi holesterol ima oznako LDL, kar pomeni low density lipoprotein ali prevedeno lipoprotein z nizko gostoto. Če je slabega holesterola v krvi preveč, se lahko začne nalagati na stene žil. Dolgoročno to lahko prinese zoženje in otrditev arterijskih žil. Kar je tudi hkrati najpogostejši vzrok za bolezni srca in ožilja. Pri povišanem holesterolu je priporočljivo zmanjšati količino skupnih maščob v prehrani ter omejevati vnos škodljivih nenasičenih maščobnih kislin. Dnevna prehrana naj bo razdeljena na tri do pet dnevnih obrokov. Več obrokov pri tem nič ne škoduje, obratno nam lahko zaplete povzroča manj kot tri obrokov dnevno. Za zmanjšanje skupnih maščob je koristno uvrstiti na jedilnik sadje, zelenjavo, stročnice, krompir in kruh. Priporočljivo je imet na jedilnikih manj mesa, če je mogoče ga nadomestimo z ribami ali perutnino brez kože.

Holesterol je prepogosto stigmatiziran ter napačno razumljen.

Vas zanima več? Preverite Vodič: Kaj morate vedeti o holesterolu.

Leave a Reply